Terässiipi 365 – mallisarja
365 päivää soveltuvuutta ympärivuotiseen ajoon pohjoismaisissa olosuhteissa – kurasta, pakkasesta, lumesta, suolatuista teistä tai karkauspäivästä riippumatta.
Kotimaisen suunnittelun lisäksi pyörä on kokoonpantu Suomessa.
Nordic Master on runkomallista riippumatta varusteltu jarrujen, napojen ja vaihteiston osalta Shimanon komponenteilla, joiden ansiosta pyörän luotettavuus vaikeimpinakin päivinä on maksimoitu. Kunkin pyöräyksilön muokattavuus on huomioitu eri tarpeita sekä vuodenaikoja silmällä pitäen, jotta jokainen voi ajaa itselleen parhaiten sopivalla pyörällä lisävarusteineen.
Sähkönsä 365 saa saksalaiselta arvostetulta ja palkitulta Broselta, jonka Drive T Mag moottori tuottaa lähes äänettömän ja ylellisen tasaisen avustuksen.
Kotimaisen klassikkopyörän paluu
Suunnittelun pohjana on ollut halu luoda pohjoismaisiin olosuhteisiin täydellisesti soveltuva pyörämallisto. Tässä tehtävässä onnistuakseen Terässiipi on pureutunut syvälle suunnitteluprosessiin ja kyseenalaistanut olemassa olevia ratkaisuja, joita pääsääntöisesti sovelletaan uusien pyörämallien suunnittelussa.
Suunnittelemalla parasta mahdollista pyörää pohjoismaisiin olosuhteisiin, Terässiipi on samalla luomassa mallisarjaa, jossa yhden pyörän käyttöikä voidaan maksimoida. Kestävät komponentit ja luotettavat osatoimittajat luovat edellytykset pyörän peruskorjaamiselle vielä vuosienkin päästä.
yhteensopivat lisävarusteet
Nordic master D KOHOKOHDAT
Moottori – Brosen moottori on harvoja Euroopassa valmistettuja moottoreita (Berlin, Saksa). Hihnavetonsa ansiosta se on myös markkinoiden hiljaisin. Brosen tausta tulee autoteollisuudesta, jossa se on toiminut autojen eri toiminnoissa tarvittavien sähkömoottoreiden toimittajana. Brosella on saatavilla laajasti varaosia pyörän moottorin peruskorjauksia varten, jolloin pyörän elinkaari pystytään varmistamaan mahdollisimman pitkäksi.
Akku – 630 Wh:n akku riittää parhaimmillaan hyvissä olosuhteissa alhaisilla avustuksilla ja kevyillä kuormilla jopa 200 km matkaan. Käytännössä keskitason avustuksilla ja normaalilla kuormilla ajettaessa toimintamatka asettuu noin 100 km kohdalle. Akku on integroitu rungon alaputkeen ja on sieltä helposti irroitettavissa lataukseen. Akun lataus onnistustuu myös ilman sen irroittamista suoraan rungossa sijaitsevasta pistokkeesta.
Näyttö – Brosen Display Allround hallintalaite sisältää tärkeimmät ajotiedot ja vapauttaa ohjaintangon keskiosan vapaaksi, jolloin erilaisille laukuille, telineille tai etukoriadaptereille jää tilaa.
Voimansiirto – Deore takavaihtaja on varustettu lukitusmekanismilla, joka vähentää riskiä ketjun hyppäämiselle pois rattaalta ajettassa maastossa tai röpelöjäällä. Alin vaihde on tavalliseen retkipyörään nähden kevyt (42 hampainen ratas), jonka ansiosta jyrkkien mäkien nouseminen on helpompaa vaikka tien kunto tai mahdollinen peräkärry yrittäisi menoa hidastaa.
Joustohaarukka – Suntour XCM32 ATB 80mm:n joustomatkallaan antaa perinteiseen retkipyörään verrattuna mahdollisuuden ajaa haastavammassakin maastossa. Routavaurioiden ei tarvitse hidastaa matkaa, eikä U-käännöstä tarvitse tehdä aina tien muuttuessa kapeammaksi poluksi.
Runko – Maalin väri ja kiiltoisuusaste valittu parhaan suojan sekä puhtaanapysymisen ehdoilla. Rungot on maalattu ja viimeistelykäsitelty Suomessa. Nordic Master D:n runkomalli yksinkertaisuudessaan tarjoaa mukavuutta kyytiin noustessa sekä pois. Runkokoista sopivuus löytyy aina 155-195cm pituiselle kuljettajalle.
Tavarateline – AVS kiinnitysjärjestelmällä varustellun tarakan ansiosta korit ja muut AVS kiinnitystä tukevat lisävarusteet pysyvät varmasti ajossa tukevasti kiinni ja irtoavat helposti, kun on sen aika.
Valaistus – Suomalaisen Herrmanssin MR8 ajovalossa on tavallista laajempi valokeila sekä valaisevuus myös sivuille. Pimeydessä ajettaessa pyöräilijän näkyvyys sivusuuntaan toteutuu myös renkaiden ulkoreunoissa olevien heijastinnauhojen avulla.
Lokasuojat – Riittävä pituus suojaamaan tiesuolalta ja muulta roiskeelta. Nastarenkaiden asennusmahdollisuus on toteutettu ilman muutoksia lokasuojiin tai muihinkaan pyörän asetuksiin.
Rengas – 27,5″ vanteen ansiosta pyörä kiihtyy nopeasti ja auttaa kaupunkipyöräilijää liikennevirrassa. 60 mm:ä leveän renkaan profiilin ulkokehä vastaa kuitenkin retkipyörissä totuttua 28″ kokoa.
Sileäpintaisen renkaan ansiosta ajaminen sileillä alustoilla kesäaikaan on helposti rullaavaa ja talveksi tilalle on mahdollista asentaa maastorengas nastoilla parhaan pidon aikaansaamiseksi. Valittaessa Retyre rengasyhdistelmä ulkopinta on aina säähän katsoen oikea.
Maksutavat, toimitus, käyttöönotto ja huolto
- Tarkista renkaiden kunto ja täytä ilmalla tarvittaessa.
- Tarkista vanteet, että ne ovat suorassa ja pinnat ovat paikoillaan.
- Tarkasta ohjaustangossa sijaitsevien säätimien toimivuus ja kunto (jarrut, vaihteet, sähkömoottorin hallintalaite, kahvat kunnolla kiinni, muut säätimet ja laitteet).
- Tarkasta ovatko jarrujen ja vaihteiden vaijerit liian löysällä tai tiukalla, ja etteivät johdot tai vaijerit sijaitse ajon kannalta häiritsevästi.
- Tarkasta valojen toimivuus ja suuntaus sekä säädä niitä tarvittaessa. Ohjeet ajovalojen säätöön löytyy käyttöohjeista.
- Tarkista sähköpyörän akun varaus ja lataa akku tarvittaessa sille tarkoitetulla laturilla ja tarkasta ostamasi pyörän muut osat mahdollisten vaurioiden varalta (renkaat, vanteet, pinnat, runko soittokello, ym.).
- Kiinnitä täyteen ladattu akku pyörään ja käynnistä sähköavustin. Tarkasta jokaisen tukitason toimivuus, hallintalaitteen toimivuus ja akun toimivuus.
- Mahdollisen virheen tai vaurion havaittuasi ota meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla. Virheen laadusta riippuen käytä pyörää varovasti huomioiden oma ja muiden liikenneturvallisuus.
Suosittelemme tekemään sähköpyörän ensihuollon ensimmäisen 300 kilometrin aikana. Tällöin pyörän osat ovat asettuneet paikoilleen ja mahdolliset löysät mutterit, pinnat ja vaijerit saadaan kiristettyä, taaten pyörän ja sen sähköjärjestelmän moitteettoman toimintakunnon pitkälle tulevaisuuteen myös takuuajan jälkeen. Kausihuollon suosittelemme tekemään 12 kuukauden tai 2000 ajokilometrin jälkeen, riippuen siitä kumpi edellä mainituista ehdoista täyttyy ensimmäisenä.
Huoltoverkostomme löydät täältä: Huollon yhteistyökumppanit.Mikäli läheltä ei löydy yhteistyöhuoltoamme, voidaan Terässiipi sähköpyörän huolto toteuttaa myös verkostoomme kuulumattomassa pyörähuollossa. Tällä ei ole vaikutusta esim. takuuaikaan.Kaikilla sähköosilla 2v, jousituselementeillä 2v ja rungolla 5v takuu.
Lisäksi sähköjärjestelmän kaikille varaosille luvataan 5v saatavuus ostopäivästä.
Takuuvikailmoitukset saadaan vian luonteesta riippuen ratkaistua nopeimmillaan muutamassa tunnissa ja pisimmillään ne kestävät 3 viikkoa. Takuukorjaus suoritetaan asiakasta lähimpänä takuukorjauksia suorittavan yhteistyökumppanimme toimesta.
Terässiipi - Kotimainen pyörävalmistaja
Terässiipi on klassikkopyörämerkki Suomesta, jonka tuotanto on pitkän tauon jälkeen käynnistetty uudelleen. Pyörät suunnitellaan Suomessa vastaamaan pohjoisia vaatimuksia sekä niiden tuotanto nojaa mahdollisimman paljon kotimaisuuteen. Teräsrunkoisten mallien rungot tehdään edelleen Suomessa ja kaikki mallit on koottu Helsingissä.